Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e34t45r 31N21e65h55a31s87i10l 4332295204474

Nechápu co je to za název článku? Je jasné i malým dětem, že to tak není. žádné auto není bez emisní. Všechny se nějak musí vyrobit.

A všechno závisí na úhlu pohledu, neboli rozsah, oblast kterou budeme brát v ůvahu.

Pokud vezmeme tu nejúžší oblast, lokální emise při provozu, tak je jasné, že elektromobil je jednička. Nevypouští při provozu téměř nic. Zanedbám prach z pneumatik, atd.

Pokud rozšíříte oblast i na palivo, tak je to již něco jiného. Ale i tak je vidět, že elektromobil je 2x lepší než spalovák. A 2x je ve výsledku hodně tun jedů a škodlivin, které nemusíme dýchat.

Spalovák navíc potřebuje motorový olej a nikdo už nenapíše, že ten se nedá skoro vůbec recyklovat? Co se s ním děje?

Dale to můžte rozšířit ještě dále i na výrobu samotného auta, zde se často udává, že elektromobil potřebuje velkou baterku, která obsahuje toxické lithium. Ale nikdo z nich už nenapíš, že toho lithia tam je jen cca 2% !!!

A nikdo už nenpaíše, že spalovák má také baterii, která obsahuje možná o dost víc toxického olova, které se také musí recyklovat.

A naposled můžete rozšířit oblast i na přidružené náklady a výrobu a provoz zajišťující výrobu paliva a vlastního auta. Tj. tady můžete mít dovoz ropy tankery po moři, ropovodem, provoz železnice pro dovoz uhlí do elektrárny, náklady na výstavbu elektrárny, náklady na výstavbu rafinérie, náklady na "úklid" po havárii ropného vrtu náklady po havárii jaderné elektrárny, až po náklady na zdravotnictví vynaložené na léčení rakoviny z důsledku dýchání jedů v ovzduší. Atd.

Ve výsledku můžete mít 10 studií, kde bude vycházel lépe spalovák a dalších 10 studií, kde bude vycházet lépe elektromobil.

Obojí je naprd, stačí použít mozek a matiku ze základní školy.

0/0
19.3.2017 16:21

D29a48n21a 59T91e12n62z82l43e41r 5790332245883

Hezké karma!R^

Opravdu 2... kg ročně? Není to na 100km?

+1/0
5.3.2017 8:21

J93a62r85a 36R69a19n68k 1181396779371

Mela jsem asi 2 roky Hybrid Prius a byl skutecne ekonomicky - veskere taxiky v mem este jsou Hybrydy a od taxikaru vim, ze udelaji az 700.000km, ja jsem ho vymenila, protoze predek je dost nizky a nedalo se moc jezdit na hory, nema to rado neprojetou silnici:-), jinak jsme v nem spala, mista dost na rozlozeni sedacek. Ted "lizuji" Volvo a cekam na neco mensiho elektrickeho, Tesla uz jde s cenou dolu....

Cina uz se stale svetovou velmoci v "renewable energy" a lide v Oklahome protestuji proti frakovani, nikdy nemeli zemetreseni - hurikany a jine katastrofy v pocasi ano.

Ti americti hornici uz breci, ze volili Donalda, budou bez nemocenske a jsou si vedomi svych zacernalych plic, proc nejsou preskolovani na budovani panelu a podobne?

0/0
4.3.2017 22:51

L67u90b62o92š 65U98l66r62i14c68h 5901420758474

"Průměrný mix zdrojů energie ve spojených státech je přibližně 68,7 % fosilních, 11,3 % obnovitelných zdrojů a přibližně 20 % z jaderných elektráren.!

Tak USA sú USA. V Európe je to iné.

Napr. Slovensko za rok 2015

Až 90 % elektriny na Slovensku bolo vyrobenej bez emisií skleníkových plynov – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy.

Z toho takmer 80% všetkej elektrickej energie na Slovensku bolo vyrobených v jadrových elektrárňach Jaslovské Bohunce a Mochovce.

+1/0
4.3.2017 22:18

F34r78a25n70t61i87š79e85k 31P17e97t16r69í42k 6835761204791

Dvě poznámky:

- elektromobily vytváří odpady v průběhu výroby, to by se muselo započítat taky.

- ne všechny emise jsou škodlivé. Například CO2 je neškodný plyn bez chuti a zápachu, kterého přítomnost je nezbytná pro život rostlin. Obsah tohoto plynu v atmosféře v minulosti dost kolísal, teď je spíše nižší.

+3/0
4.3.2017 16:05

J13a29n 23H73r94u91z80a 8474238349567

Toto je hodnocení podle výroby. A ještě se podívejme na spotřebu energií. Je známo, že na ni má vliv hmotnost. Zatím co většina menších benzínových tříhrnků se vejde do 900 kg auta jako je třeba Bursíkova Toyota Prius mají přes 2 t a i Muskova Tesla dosahuje relativně přijatelné hmotnosti jen za cenu karoserie z hliníku. S ohledem na na účinnosti přeměny energií je jinak účinný elektromotor degradován už v uhelné elektrárně. Takže celková spotřeba energií se díky plánům na hromadnou elektrizaci spíše zvýší než sníží. Jediným kladným důsledkem je snížení lokálního smogu ve městech.

+2/0
4.3.2017 11:39

Z36b88y93n94ě92k 93H70l44á38s24n17ý 3754797215759

A wo to gou:-)

0/0
6.3.2017 8:00

Z70b57y10n60ě92k 70H84l23á31s95n44ý 3144647515759

Dobré připomenutí, ale stejně to bude nejekologičtější auto. Pokuď se bude většina nabíjet v noci, srovná se rozdíl mezi spotřebou přes den, kdy jedou fabriky, a nocí, kdy je elektriky nadbytek. Co by mě opravdu zajímalo, jak tlustej bude muset být kabel, který bude nabíjet třeba Jižní město. To budou muset být šílený hodnoty. :-)

+2/−3
4.3.2017 9:55

J69a16r41a 71R96a59n71k 1261756479891

Ja planuji letos na strechu panel aspon u garaze:-)

0/0
4.3.2017 22:53

W82a48l44d73a 15W16i97n24t79e15r 6767649331959

R^ Nezapomeňte k tomu pořídit regulátor se střídačem, akumulátor (jinak to nefunguje tak jak má, respektive by to bylo k ničemu) a třeba to opatřit i jednoduchým polohovacím zařízením, protože nic nemá absolutní úćinnost. :-)

0/0
5.3.2017 6:29

W42a27l18d81a 71W96i36n40t72e72r 6407159721789

P.S. omylem jsem odeslal v nedopracovaném stavu, ale mělo se to ubírat k investicím, tj k návratnosti jednoho panelu na garáži se vším, co k tomu patří a má-li to sloužit jen ke svícení v prostoru garáže LEDkami, zcela jistě to vyjde dráž než z rozvodné sítě. Rozumím však módním trendům. :-)

+1/0
5.3.2017 14:03

W13a73l97d37a 43W26i33n94t39e82r 6607699971579

Vezme si to zhruba tolik, co malý bojler, ale až se podaří zvládnout technologii kondenzátorových baterií (jejich rozměr vs kapacita), které už existují např. jako nouzový zdroj v nemocnicích, pak nabíjecí doba bude velmi krátká a protože nic ve vesmíru není zadarmo, budou k tomuto nutné ampéry a to už může být pořádné tlustý kabel. :-)

0/0
5.3.2017 6:23
Foto

V52l60a88d11i64m17í72r 63Š38ť98a66s65t28n85ý 1221146105423

Jenže v noci pracujou pouze uhelky a jaderky, FVE vůbec, VtE jenom trochu.

0/−1
5.3.2017 10:51

Z75b91y51n10ě11k 12H66l95á61s25n93ý 3234517885469

:-) To by jste koukal jak se větrníky v noci točí.

+1/0
5.3.2017 11:46

P65e41t25r 29N79e25h71a24s95i10l 4432975444594

Uhelkypracujou, ale pro nic. Ta elektřina z nich se zbůhdarma pálí v odporech, protože není kdo by ji odebral a zastavit uhelku se nevyplatí, protože byste ji hned zase musel spouštět.

Elektromobily v tomto případě můžeme považovat za čistý zdroj, protože ta elektřina by se jinak nevyužila a spálila úplně zbytečně!

0/0
19.3.2017 15:58





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.