Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e67t35r 85N11e61h53a63s20i36l 4922545894484

Nechápu co je to za název článku? Je jasné i malým dětem, že to tak není. žádné auto není bez emisní. Všechny se nějak musí vyrobit.

A všechno závisí na úhlu pohledu, neboli rozsah, oblast kterou budeme brát v ůvahu.

Pokud vezmeme tu nejúžší oblast, lokální emise při provozu, tak je jasné, že elektromobil je jednička. Nevypouští při provozu téměř nic. Zanedbám prach z pneumatik, atd.

Pokud rozšíříte oblast i na palivo, tak je to již něco jiného. Ale i tak je vidět, že elektromobil je 2x lepší než spalovák. A 2x je ve výsledku hodně tun jedů a škodlivin, které nemusíme dýchat.

Spalovák navíc potřebuje motorový olej a nikdo už nenapíše, že ten se nedá skoro vůbec recyklovat? Co se s ním děje?

Dale to můžte rozšířit ještě dále i na výrobu samotného auta, zde se často udává, že elektromobil potřebuje velkou baterku, která obsahuje toxické lithium. Ale nikdo z nich už nenapíš, že toho lithia tam je jen cca 2% !!!

A nikdo už nenpaíše, že spalovák má také baterii, která obsahuje možná o dost víc toxického olova, které se také musí recyklovat.

A naposled můžete rozšířit oblast i na přidružené náklady a výrobu a provoz zajišťující výrobu paliva a vlastního auta. Tj. tady můžete mít dovoz ropy tankery po moři, ropovodem, provoz železnice pro dovoz uhlí do elektrárny, náklady na výstavbu elektrárny, náklady na výstavbu rafinérie, náklady na "úklid" po havárii ropného vrtu náklady po havárii jaderné elektrárny, až po náklady na zdravotnictví vynaložené na léčení rakoviny z důsledku dýchání jedů v ovzduší. Atd.

Ve výsledku můžete mít 10 studií, kde bude vycházel lépe spalovák a dalších 10 studií, kde bude vycházet lépe elektromobil.

Obojí je naprd, stačí použít mozek a matiku ze základní školy.

0/0
19.3.2017 16:21

D51a98n38a 13T33e18n17z78l43e22r 5820182765363

Hezké karma!R^

Opravdu 2... kg ročně? Není to na 100km?

+1/0
5.3.2017 8:21

J11a78r79a 38R62a41n16k 1701596859171

Mela jsem asi 2 roky Hybrid Prius a byl skutecne ekonomicky - veskere taxiky v mem este jsou Hybrydy a od taxikaru vim, ze udelaji az 700.000km, ja jsem ho vymenila, protoze predek je dost nizky a nedalo se moc jezdit na hory, nema to rado neprojetou silnici:-), jinak jsme v nem spala, mista dost na rozlozeni sedacek. Ted "lizuji" Volvo a cekam na neco mensiho elektrickeho, Tesla uz jde s cenou dolu....

Cina uz se stale svetovou velmoci v "renewable energy" a lide v Oklahome protestuji proti frakovani, nikdy nemeli zemetreseni - hurikany a jine katastrofy v pocasi ano.

Ti americti hornici uz breci, ze volili Donalda, budou bez nemocenske a jsou si vedomi svych zacernalych plic, proc nejsou preskolovani na budovani panelu a podobne?

0/0
4.3.2017 22:51

L56u91b85o86š 48U80l88r77i95c81h 5671960358364

"Průměrný mix zdrojů energie ve spojených státech je přibližně 68,7 % fosilních, 11,3 % obnovitelných zdrojů a přibližně 20 % z jaderných elektráren.!

Tak USA sú USA. V Európe je to iné.

Napr. Slovensko za rok 2015

Až 90 % elektriny na Slovensku bolo vyrobenej bez emisií skleníkových plynov – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy.

Z toho takmer 80% všetkej elektrickej energie na Slovensku bolo vyrobených v jadrových elektrárňach Jaslovské Bohunce a Mochovce.

+1/0
4.3.2017 22:18

F91r70a42n34t22i12š91e84k 26P61e41t55r64í91k 6585421794491

Dvě poznámky:

- elektromobily vytváří odpady v průběhu výroby, to by se muselo započítat taky.

- ne všechny emise jsou škodlivé. Například CO2 je neškodný plyn bez chuti a zápachu, kterého přítomnost je nezbytná pro život rostlin. Obsah tohoto plynu v atmosféře v minulosti dost kolísal, teď je spíše nižší.

+3/0
4.3.2017 16:05

J51a95n 76H26r30u91z94a 8404938399807

Toto je hodnocení podle výroby. A ještě se podívejme na spotřebu energií. Je známo, že na ni má vliv hmotnost. Zatím co většina menších benzínových tříhrnků se vejde do 900 kg auta jako je třeba Bursíkova Toyota Prius mají přes 2 t a i Muskova Tesla dosahuje relativně přijatelné hmotnosti jen za cenu karoserie z hliníku. S ohledem na na účinnosti přeměny energií je jinak účinný elektromotor degradován už v uhelné elektrárně. Takže celková spotřeba energií se díky plánům na hromadnou elektrizaci spíše zvýší než sníží. Jediným kladným důsledkem je snížení lokálního smogu ve městech.

+2/0
4.3.2017 11:39

Z54b43y80n54ě12k 70H69l73á46s47n83ý 3254707745339

A wo to gou:-)

0/0
6.3.2017 8:00

Z55b91y26n96ě29k 63H12l27á54s39n58ý 3754497495399

Dobré připomenutí, ale stejně to bude nejekologičtější auto. Pokuď se bude většina nabíjet v noci, srovná se rozdíl mezi spotřebou přes den, kdy jedou fabriky, a nocí, kdy je elektriky nadbytek. Co by mě opravdu zajímalo, jak tlustej bude muset být kabel, který bude nabíjet třeba Jižní město. To budou muset být šílený hodnoty. :-)

+2/−3
4.3.2017 9:55

J80a18r61a 14R71a27n59k 1101626319871

Ja planuji letos na strechu panel aspon u garaze:-)

0/0
4.3.2017 22:53
Foto

W67a42l11d67a 80W15i50n96t46e12r 6247969201279

R^ Nezapomeňte k tomu pořídit regulátor se střídačem, akumulátor (jinak to nefunguje tak jak má, respektive by to bylo k ničemu) a třeba to opatřit i jednoduchým polohovacím zařízením, protože nic nemá absolutní úćinnost. :-)

0/0
5.3.2017 6:29
Foto

W52a25l35d25a 52W93i29n33t17e65r 6757629661139

P.S. omylem jsem odeslal v nedopracovaném stavu, ale mělo se to ubírat k investicím, tj k návratnosti jednoho panelu na garáži se vším, co k tomu patří a má-li to sloužit jen ke svícení v prostoru garáže LEDkami, zcela jistě to vyjde dráž než z rozvodné sítě. Rozumím však módním trendům. :-)

+1/0
5.3.2017 14:03
Foto

W15a94l90d63a 75W40i94n68t26e86r 6587529351529

Vezme si to zhruba tolik, co malý bojler, ale až se podaří zvládnout technologii kondenzátorových baterií (jejich rozměr vs kapacita), které už existují např. jako nouzový zdroj v nemocnicích, pak nabíjecí doba bude velmi krátká a protože nic ve vesmíru není zadarmo, budou k tomuto nutné ampéry a to už může být pořádné tlustý kabel. :-)

0/0
5.3.2017 6:23
Foto

V13l36a66d21i50m86í29r 12Š34ť84a19s36t68n44ý 1351456915273

Jenže v noci pracujou pouze uhelky a jaderky, FVE vůbec, VtE jenom trochu.

0/−1
5.3.2017 10:51

Z47b46y90n50ě20k 60H31l78á31s83n98ý 3484667105689

:-) To by jste koukal jak se větrníky v noci točí.

+1/0
5.3.2017 11:46

P75e30t79r 98N64e22h79a82s13i70l 4162535484714

Uhelkypracujou, ale pro nic. Ta elektřina z nich se zbůhdarma pálí v odporech, protože není kdo by ji odebral a zastavit uhelku se nevyplatí, protože byste ji hned zase musel spouštět.

Elektromobily v tomto případě můžeme považovat za čistý zdroj, protože ta elektřina by se jinak nevyužila a spálila úplně zbytečně!

0/0
19.3.2017 15:58



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.