Děkujeme za pochopení.
P49e21t10r 36N57e35h57a77s35i29l
Nechápu co je to za název článku? Je jasné i malým dětem, že to tak není. žádné auto není bez emisní. Všechny se nějak musí vyrobit.
A všechno závisí na úhlu pohledu, neboli rozsah, oblast kterou budeme brát v ůvahu.
Pokud vezmeme tu nejúžší oblast, lokální emise při provozu, tak je jasné, že elektromobil je jednička. Nevypouští při provozu téměř nic. Zanedbám prach z pneumatik, atd.
Pokud rozšíříte oblast i na palivo, tak je to již něco jiného. Ale i tak je vidět, že elektromobil je 2x lepší než spalovák. A 2x je ve výsledku hodně tun jedů a škodlivin, které nemusíme dýchat.
Spalovák navíc potřebuje motorový olej a nikdo už nenapíše, že ten se nedá skoro vůbec recyklovat? Co se s ním děje?
Dale to můžte rozšířit ještě dále i na výrobu samotného auta, zde se často udává, že elektromobil potřebuje velkou baterku, která obsahuje toxické lithium. Ale nikdo z nich už nenapíš, že toho lithia tam je jen cca 2% !!!
A nikdo už nenpaíše, že spalovák má také baterii, která obsahuje možná o dost víc toxického olova, které se také musí recyklovat.
A naposled můžete rozšířit oblast i na přidružené náklady a výrobu a provoz zajišťující výrobu paliva a vlastního auta. Tj. tady můžete mít dovoz ropy tankery po moři, ropovodem, provoz železnice pro dovoz uhlí do elektrárny, náklady na výstavbu elektrárny, náklady na výstavbu rafinérie, náklady na "úklid" po havárii ropného vrtu náklady po havárii jaderné elektrárny, až po náklady na zdravotnictví vynaložené na léčení rakoviny z důsledku dýchání jedů v ovzduší. Atd.
Ve výsledku můžete mít 10 studií, kde bude vycházel lépe spalovák a dalších 10 studií, kde bude vycházet lépe elektromobil.
Obojí je naprd, stačí použít mozek a matiku ze základní školy.
D87a67n80a 42T78e69n62z74l15e31r
Hezké karma!
Opravdu 2... kg ročně? Není to na 100km?
J58a44r63a 20R25a56n98k
Mela jsem asi 2 roky Hybrid Prius a byl skutecne ekonomicky - veskere taxiky v mem este jsou Hybrydy a od taxikaru vim, ze udelaji az 700.000km, ja jsem ho vymenila, protoze predek je dost nizky a nedalo se moc jezdit na hory, nema to rado neprojetou silnici, jinak jsme v nem spala, mista dost na rozlozeni sedacek. Ted "lizuji" Volvo a cekam na neco mensiho elektrickeho, Tesla uz jde s cenou dolu....
Cina uz se stale svetovou velmoci v "renewable energy" a lide v Oklahome protestuji proti frakovani, nikdy nemeli zemetreseni - hurikany a jine katastrofy v pocasi ano.
Ti americti hornici uz breci, ze volili Donalda, budou bez nemocenske a jsou si vedomi svych zacernalych plic, proc nejsou preskolovani na budovani panelu a podobne?
L56u92b60o11š 30U10l73r28i86c79h
"Průměrný mix zdrojů energie ve spojených státech je přibližně 68,7 % fosilních, 11,3 % obnovitelných zdrojů a přibližně 20 % z jaderných elektráren.!
Tak USA sú USA. V Európe je to iné.
Napr. Slovensko za rok 2015
Až 90 % elektriny na Slovensku bolo vyrobenej bez emisií skleníkových plynov – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy.
Z toho takmer 80% všetkej elektrickej energie na Slovensku bolo vyrobených v jadrových elektrárňach Jaslovské Bohunce a Mochovce.
F27r87a46n54t68i24š54e31k 87P49e10t40r32í82k
Dvě poznámky:
- elektromobily vytváří odpady v průběhu výroby, to by se muselo započítat taky.
- ne všechny emise jsou škodlivé. Například CO2 je neškodný plyn bez chuti a zápachu, kterého přítomnost je nezbytná pro život rostlin. Obsah tohoto plynu v atmosféře v minulosti dost kolísal, teď je spíše nižší.
J14a21n 54H67r15u56z88a
Toto je hodnocení podle výroby. A ještě se podívejme na spotřebu energií. Je známo, že na ni má vliv hmotnost. Zatím co většina menších benzínových tříhrnků se vejde do 900 kg auta jako je třeba Bursíkova Toyota Prius mají přes 2 t a i Muskova Tesla dosahuje relativně přijatelné hmotnosti jen za cenu karoserie z hliníku. S ohledem na na účinnosti přeměny energií je jinak účinný elektromotor degradován už v uhelné elektrárně. Takže celková spotřeba energií se díky plánům na hromadnou elektrizaci spíše zvýší než sníží. Jediným kladným důsledkem je snížení lokálního smogu ve městech.
Z90b88y44n85ě67k 75H88l30á19s88n37ý
Dobré připomenutí, ale stejně to bude nejekologičtější auto. Pokuď se bude většina nabíjet v noci, srovná se rozdíl mezi spotřebou přes den, kdy jedou fabriky, a nocí, kdy je elektriky nadbytek. Co by mě opravdu zajímalo, jak tlustej bude muset být kabel, který bude nabíjet třeba Jižní město. To budou muset být šílený hodnoty.
J16a97r26a 69R76a95n19k
Ja planuji letos na strechu panel aspon u garaze
- Počet článků 59
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 669x