Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vážený kolego,

jak správně upozorňují další kolegové, sodík je kov. Jinak bych si dovolil následující: největšího pokroku v oblasti množivých reaktorů v dnešní době zaznamenává Rusko, dokončuje BN800, má již několik desetiletí zkušenosti s BN600 (BN350) a v přípravě je BN1200.  Ale ani Indie a Čína nezůstávají pozadu. Jinak, chladící médium nemusí být pouze sodík, ale např. směs olovo-bismut, roztavené soly. S nimi mají zkušenosti hlavně USA a Rusko. Můj tip pro Váš blog: můžete osvětlit problematiku i laikům jako já, jste k tomu jako student jaderné fakulty předurčen, zkuste psát blog trochu lidštěji, vyjmenovat rizika, možnosti, kam se ubírá svět a proč. Čeho se bát, čeho ne a zase zdůvodnit proč, tedy dodat "fyziku". Berte jako můj názor, ale třeba by jste tím pomohl vymýtit pověry, povídačky ohledně jádra S pozdravem MZ

0 0
možnosti

"Na rozdíl od lehkovodních reaktorů má sodík teplotu varu 900 °C,"

"Sodík je vysoce reaktivní plyn." ??? 8-o8-o

2 0
možnosti

Taky mě to zarazilo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 669x
Jmenuji se Pavel Suk, je mi 24 let, studuji ČVUT, fakultu jadernou a fyzikálně inženýrskou, studijní obor Jaderné inženýrství.

Seznam rubrik