Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77o15k42o55u11n 65V82l19a90d80i42m69i69r 8172678869568

Samozrejme ze nejsou, pri brzdeni se uvolnuje prach z brzdovych desticek a pri jizde i kousky gumy z pneumatik a asfalt ze silnice.

Pokud chcete srovnavat emise pri vyrobe elektriny, musite vzit i ohled na emise pri rafinaci ropy na benzin , elektriku pri cerpani u pumpy a take komponenty v aute, ktere u elektromobilu nejsou.

+4/−2
3.3.2017 21:54
Foto

W96a12l31d96a 46W23i98n95t53e19r 6617809621819

Ano, i elektromobil má svůj výfuk, jako každý jiný automobil se spalovacím motorem, ovšem v elektrárně. Řešením by mohly být obnovitelné zdroje neprodukující emise, ale prozatím tvoří zlomek energetického potenciálu a atomové elektrárny, které kromě vodní páry neprodukují žádné vzdušné emise, jsou bez ohledu na pokrok v technologiích likvidovány politickým rozhodnutím ve smyslu, nestavět nové a neprovozovat stávající. Snad to nedojde až tak daleko, protože např. Švýcaři se v referendu (cca 60. procenty) vyjádřili k zachování svých atomových elektráren (nejstarších na světě, kromě jedné britské-odstavené). Ekologickým kontrastem k tomu je zbrusu nová "uhelná" spalovací elektrárna tamtéž, která měsíčně do ovzduší vyfukuje minimálně 3kg uranu - toto zelení ekoteroristé naprosto ignorují. Elektrickým autíčkům fandím, stejně jako kondenzátorovým bateriím atd., a i když to znamená jakési pozbytí nezávislosti ve smyslu, že kdyby došlo k nějaké katastrofě, evakuace obyvatel se omezí pouze na ty, kteří ze stodoly vyjedou vehiklem na dřevoplyn. :-)

0/0
5.3.2017 6:13

P27e50t22r 71N67e54h93a96s27i87l 4852215834344

Ano a spalováky mají v tom případě ty vyfuky 2 jeden si vozí s sebou a jeden v té samé elektrárně.

Všechny zařízení se musí vyrobit, elektromobil není v tomhl ejiný než spalovák. Je zajímavé, že než přišli elektromobily nikoho ani nenapdalo řešit to jak se benzín vyrábí, jak se vyrábí motor, jak se vyrábí olej do motoru, jak se vyrábí toxická olověná baterie jak se recykluje tahle baterie, a co se děje z vyjetým olejem. Nedej bože se neřešil problém s nehlučností aut.

Jak přišli elektromobili, tak najednou všechno tohle u nich vadí, ale u spalováků to nikdy nevadilo?

Ve výsledku není nic bez emisní, ale elektromobil je mnoha ohledech rozhodně lepší čistší, než spalovák. A to je bez debat.

0/0
19.3.2017 16:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.