Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e90t26r 88N21e46h91a27s58i63l 4362525364264

Nechápu co je to za název článku? Je jasné i malým dětem, že to tak není. žádné auto není bez emisní. Všechny se nějak musí vyrobit.

A všechno závisí na úhlu pohledu, neboli rozsah, oblast kterou budeme brát v ůvahu.

Pokud vezmeme tu nejúžší oblast, lokální emise při provozu, tak je jasné, že elektromobil je jednička. Nevypouští při provozu téměř nic. Zanedbám prach z pneumatik, atd.

Pokud rozšíříte oblast i na palivo, tak je to již něco jiného. Ale i tak je vidět, že elektromobil je 2x lepší než spalovák. A 2x je ve výsledku hodně tun jedů a škodlivin, které nemusíme dýchat.

Spalovák navíc potřebuje motorový olej a nikdo už nenapíše, že ten se nedá skoro vůbec recyklovat? Co se s ním děje?

Dale to můžte rozšířit ještě dále i na výrobu samotného auta, zde se často udává, že elektromobil potřebuje velkou baterku, která obsahuje toxické lithium. Ale nikdo z nich už nenapíš, že toho lithia tam je jen cca 2% !!!

A nikdo už nenpaíše, že spalovák má také baterii, která obsahuje možná o dost víc toxického olova, které se také musí recyklovat.

A naposled můžete rozšířit oblast i na přidružené náklady a výrobu a provoz zajišťující výrobu paliva a vlastního auta. Tj. tady můžete mít dovoz ropy tankery po moři, ropovodem, provoz železnice pro dovoz uhlí do elektrárny, náklady na výstavbu elektrárny, náklady na výstavbu rafinérie, náklady na "úklid" po havárii ropného vrtu náklady po havárii jaderné elektrárny, až po náklady na zdravotnictví vynaložené na léčení rakoviny z důsledku dýchání jedů v ovzduší. Atd.

Ve výsledku můžete mít 10 studií, kde bude vycházel lépe spalovák a dalších 10 studií, kde bude vycházet lépe elektromobil.

Obojí je naprd, stačí použít mozek a matiku ze základní školy.

0/0
19.3.2017 16:21

D90a92n35a 70T19e94n16z14l89e94r 5740952725283

Hezké karma!R^

Opravdu 2... kg ročně? Není to na 100km?

+1/0
5.3.2017 8:21

J26a78r63a 83R18a38n22k 1571836349321

Mela jsem asi 2 roky Hybrid Prius a byl skutecne ekonomicky - veskere taxiky v mem este jsou Hybrydy a od taxikaru vim, ze udelaji az 700.000km, ja jsem ho vymenila, protoze predek je dost nizky a nedalo se moc jezdit na hory, nema to rado neprojetou silnici:-), jinak jsme v nem spala, mista dost na rozlozeni sedacek. Ted "lizuji" Volvo a cekam na neco mensiho elektrickeho, Tesla uz jde s cenou dolu....

Cina uz se stale svetovou velmoci v "renewable energy" a lide v Oklahome protestuji proti frakovani, nikdy nemeli zemetreseni - hurikany a jine katastrofy v pocasi ano.

Ti americti hornici uz breci, ze volili Donalda, budou bez nemocenske a jsou si vedomi svych zacernalych plic, proc nejsou preskolovani na budovani panelu a podobne?

0/0
4.3.2017 22:51

L55u65b96o92š 49U23l57r72i52c14h 5341110488614

"Průměrný mix zdrojů energie ve spojených státech je přibližně 68,7 % fosilních, 11,3 % obnovitelných zdrojů a přibližně 20 % z jaderných elektráren.!

Tak USA sú USA. V Európe je to iné.

Napr. Slovensko za rok 2015

Až 90 % elektriny na Slovensku bolo vyrobenej bez emisií skleníkových plynov – z produkcie jadrových, vodných, fotovoltických elektrární a spoluspaľovaním biomasy.

Z toho takmer 80% všetkej elektrickej energie na Slovensku bolo vyrobených v jadrových elektrárňach Jaslovské Bohunce a Mochovce.

+1/0
4.3.2017 22:18

F31r23a25n65t54i79š26e39k 87P37e63t88r40í78k 6175101214381

Dvě poznámky:

- elektromobily vytváří odpady v průběhu výroby, to by se muselo započítat taky.

- ne všechny emise jsou škodlivé. Například CO2 je neškodný plyn bez chuti a zápachu, kterého přítomnost je nezbytná pro život rostlin. Obsah tohoto plynu v atmosféře v minulosti dost kolísal, teď je spíše nižší.

+3/0
4.3.2017 16:05

J50a62n 79H81r57u29z64a 8714288399747

Toto je hodnocení podle výroby. A ještě se podívejme na spotřebu energií. Je známo, že na ni má vliv hmotnost. Zatím co většina menších benzínových tříhrnků se vejde do 900 kg auta jako je třeba Bursíkova Toyota Prius mají přes 2 t a i Muskova Tesla dosahuje relativně přijatelné hmotnosti jen za cenu karoserie z hliníku. S ohledem na na účinnosti přeměny energií je jinak účinný elektromotor degradován už v uhelné elektrárně. Takže celková spotřeba energií se díky plánům na hromadnou elektrizaci spíše zvýší než sníží. Jediným kladným důsledkem je snížení lokálního smogu ve městech.

+2/0
4.3.2017 11:39

Z34b75y65n16ě21k 64H34l86á56s45n71ý 3104417505419

A wo to gou:-)

0/0
6.3.2017 8:00

Z48b69y96n27ě83k 25H49l45á69s68n54ý 3314127855249

Dobré připomenutí, ale stejně to bude nejekologičtější auto. Pokuď se bude většina nabíjet v noci, srovná se rozdíl mezi spotřebou přes den, kdy jedou fabriky, a nocí, kdy je elektriky nadbytek. Co by mě opravdu zajímalo, jak tlustej bude muset být kabel, který bude nabíjet třeba Jižní město. To budou muset být šílený hodnoty. :-)

+2/−3
4.3.2017 9:55

J91a98r43a 81R67a71n90k 1691106149811

Ja planuji letos na strechu panel aspon u garaze:-)

0/0
4.3.2017 22:53
Foto

W33a55l31d38a 97W55i93n11t82e92r 6707869881439

R^ Nezapomeňte k tomu pořídit regulátor se střídačem, akumulátor (jinak to nefunguje tak jak má, respektive by to bylo k ničemu) a třeba to opatřit i jednoduchým polohovacím zařízením, protože nic nemá absolutní úćinnost. :-)

0/0
5.3.2017 6:29
Foto

W85a16l67d88a 37W48i83n51t85e76r 6267789391639

P.S. omylem jsem odeslal v nedopracovaném stavu, ale mělo se to ubírat k investicím, tj k návratnosti jednoho panelu na garáži se vším, co k tomu patří a má-li to sloužit jen ke svícení v prostoru garáže LEDkami, zcela jistě to vyjde dráž než z rozvodné sítě. Rozumím však módním trendům. :-)

+1/0
5.3.2017 14:03
Foto

W26a56l69d62a 45W25i53n58t75e69r 6647719961559

Vezme si to zhruba tolik, co malý bojler, ale až se podaří zvládnout technologii kondenzátorových baterií (jejich rozměr vs kapacita), které už existují např. jako nouzový zdroj v nemocnicích, pak nabíjecí doba bude velmi krátká a protože nic ve vesmíru není zadarmo, budou k tomuto nutné ampéry a to už může být pořádné tlustý kabel. :-)

0/0
5.3.2017 6:23
Foto

V63l85a92d53i49m79í83r 77Š29ť81a20s69t95n27ý 1861426115583

Jenže v noci pracujou pouze uhelky a jaderky, FVE vůbec, VtE jenom trochu.

0/−1
5.3.2017 10:51

Z70b52y24n16ě76k 91H57l35á26s39n45ý 3154537215949

:-) To by jste koukal jak se větrníky v noci točí.

+1/0
5.3.2017 11:46

P35e74t26r 21N53e80h82a98s40i62l 4262235644404

Uhelkypracujou, ale pro nic. Ta elektřina z nich se zbůhdarma pálí v odporech, protože není kdo by ji odebral a zastavit uhelku se nevyplatí, protože byste ji hned zase musel spouštět.

Elektromobily v tomto případě můžeme považovat za čistý zdroj, protože ta elektřina by se jinak nevyužila a spálila úplně zbytečně!

0/0
19.3.2017 15:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.